שחר: מיקרו-מענקים ליוזמות במצב חירום
ע"ש משה אוחיון ז"ל

יוזמות אזרחיות שחרית

החברה בישראל נרתמה בגבורה ובעוצמה מרגשות ומעוררות גאווה ותקווה, לסייע למי שנפגעו או שמשפחתם נפגעה בעקבות המלחמה. יוזמות רבות מספור מגיעות מכל מקום, כדי לתמוך, לסייע, לחבק ולהשיב בחזרה בהקדם האפשרי את החוסן החברתי של ישראל לאיתנו.

מכון שחרית, יחד עם ה-Fund for New Leadership מארה"ב לקחו חלק במאמץ המשותף לאיחוי השברים, והקימו את מיזם 'שחר' – שיתוף פעולה לתמיכה כספית וליווי יוזמות חברתיות, שיש בכוחן להגביר את החוסן הלאומי, להיטיב ולשפר את מצבה של החברה הישראלית בשעתה הקשה.

בסך הכל תמך מיזם 'שחר' בלמעלה מ-170 יוזמות חברתיות, שנתנו מענים מיידיים ופתרונות במקומות אליהם קצרה ידה של המדינה מהלגיע, בסכום כולל של מעל 3 מיליון שקלים.

מעבר לתמיכה הכספית, גילינו את פניה היפות של החברה בישראל, על שלל גווניה. היתה לנו הזכות להמשיך ולחזק את החוסן החברתי והלאומי, ולקדם שיתופי פעולה רבים שיהוו בסיס להמשך פעילות גם בעתיד.

אנו מודים על הזכות שהיתה לנו לתמוך ביוזמות חברתיות מרגשות ולהכיר מקרוב את הפנים היפות של החברה בישראל.

כל הפרויקטים של מיזם 'שחר'

סרטון סיכום מיזם 'שחר'

כנס 'עלות השחר' – יוזמות של איחוי ותקווה

ב-19.2.2024 נערך במכון ון ליר בירושלים כנס עלות השחר. כ-300 יזמים ויזמות הגיעו ליום שלם של היכרות, יצירת חיבורים חדשים, העמקת קיימים, תכנים מעשירים וכמובן הוקרה והכרת תודה. ביקשנו להודות לכל אחד ואחת מהיזמים והיזמות, אבל גם לרתום אותם למשימה החשובה של חיבור ואיחוי מחדש של החברה בישראל ביום שאחרי. הכנס לא היה אירוע סיום, אלא נקודת זינוק – אירוע פתיחה שממנו תחל החברה הישראלית בתהליך הריפוי שלה, לאחר הטראומה הנוראית של טבח ה-7 באוקטובר, וימי המלחמה הארוכים בעקבותיו. 

מלבד היזמים והיזמות, נכחו בכנסת כל אנשי ונשות שחרית;, וכן התורמים המכובדים, קים ואלן הרטמן, מקרן FNL האמריקאית.

כולם נהנו מסדנאות מרתקות מאת היזם החברתי סיימון גרייר; המשנה לראש עיריית אשדוד, יניב קקון; אנשי התקשורת אמילי עמרוסי ויאיר שרקי;  והתסריטאית ענבר אמיר. 

לסיום זכינו לצחוק עד דמעות במופע סטנד-אפ של רותם אבוהב, וליהנות משירתה של המוזיקאית לאה שבת. 

לעמוד הכנס ולקריאה בהרחבה לחצו כאן.

השותפים למיזם

מכון שחרית

'שחרית – יוצרים מחנה משותף' הוא מכון חשיבה ועשייה הפועל לטובת יצירת שותפות חברתית חדשה בין כל חלקי החברה הישראלית, קידום רעיונות ויוזמות המשלבות בין כל רבדי החברה הישראלית וכינון יחסי גומלין ביניהן שבבסיסם עומדת תפיסת הטוב המשותף. המכון משלב בין תשתית רעיונית רחבה, עתודה פוליטית רב־קולית ומרכז הכשרות להתארגנות קהילתית ויזמות מקומית.

FNL

הקרן למנהיגות חדשה (Fund for New Leadership) עוסקת באיתור יזמים חברתיים ומנהיגים מקומיים בקהילות, המגבשים פתרונות חדשים, ומעניקה להם סיוע בקידום הרעיון שלהם והפיכתו לפורץ דרך, באמצעות תמיכה כלכלית משמעותית.

משה ואליעד אוחיון ז"ל

משה אוחיון, שהיה יו"ר הועד המנהל של מכון שחרית, ובנו אליעד יצאו עם פרוץ המלחמה, בשבת בבוקר, ה-07.10.23, מביתם באופקים כדי להגן עליו מול המתקפה הזדונית. הם היו נעדרים למשך מעט יותר מ-24 שעות, עד יום ראשון אחר הצהריים אז נודע דבר הירצחם בידי מחבלי החמאס. 

לאלה שמכירים את משה, זה לא מפתיע שהוא לא היסס לרגע וקפץ למשימה. כך הוא היה בחיים וכך במותו. כגודל האדם כך גודל האובדן. משה היה שותף לדרך, חבר אמת, פיקח, נבון, עם חיוך כובש וחיבוק של דב. נוסף על היותו יו"ר הועד המנהל של מכון שחרית, שימש משה אוחיון עד נופלו כמנכ״ל מיזם 929 ומהפעילים החברתיים הבולטים של העיר אופקים, בה התגורר עם משפחתו בשני העשורים האחרונים.

אליעד, בנו, היה ילד מיוחד, שהרבה להתנדב בעמותות חברתיות ולתרום מזמנו ומרצו לקהילה בה הוא חי. כאשר החלה המתקפה על אופקים, אליעד לא חשב פעמיים לפני שהצטרף לאביו לקרב האחרון בחייו. "מכל תלמידי השכלתי ומאליעד יותר מכולם", העיד עליו מנהל בית הספר התיכון בו למד.

יהי זכרם ברוך

לעמוד ההנצחה לזכרם של משה ואליעד אוחיון ז"ל.