סחריה | سحرية – טוב משותף בחברה הערבית

בשנים האחרונות אנו עדים למגמות חדשות בחברה הערבית בישראל. יחד עם זהות ערבית פלסטינית גאה, מתפתחת זהות ישראלית כחלק בלתי נפרד של הזהות הכוללת. ישראל היא מדינתם של הערבים בישראל, וסחריה היא בית שמטרתו לפעול למען שוויון זכויות תוך הימנעות מאלימות וקיצוניות. סחריה היא נדבך משמעותי בבניית טוב משותף בחברה בישראל. הקבוצה פועלת במרחב המקומי, המנהיגותי והארצי ומהווה תשתית ליוזמות חדשניות ברוח ושחרית.

בשנת 2016 התקיים בבאר שבע כנס היסוד של סחריה בנגב, בהשתתפות 66 איש ואשה וכן עיתונאים ואנשי תקשורת מקומיים מאזור הנגב. הקבוצה פועלת באזור הדרום יחד עם פעילים מקומיים, אשר מייצגים את מגוון התושבים בסביבה, ויחד הם דנים בצרכי התושבים באזור, ובדרכים לייצר חזון של טוב משותף לכולם. המשותף לכולם הוא השיח שמדבר בשפה שדוחה את התפיסה הסקטוריאלית, ומביאה במקומה שיח של כבוד הדדי והובלת שינוי לטובת כלל הקהילות באזור.

סחריה בנגב

דברים נבחרים מתוך הכנס >>

 נזיר מג'לי, ראש תחום חברה ערבית במכון שחרית, ומחבר הספר "האחריות של המיעוט":

"אנו חיים בתוך עמינו ושומעים את קולות ההתמרמרות של הערבים אזרחי מדינת ישראל ואת ההתלבטויות שלהם הנוגעות לאופני ההתמודדות עם "המצב". החלטנו לקחת על עצמנו להעלות את הקול של הרוב השותק ברחוב שלנו בכדי לשנות את המדיניות הרשמית מתוך מאבק ציבורי מתמיד וחיובי הבנוי על שיח של טוב משותף. ועל מנת לשנות דרך ההתבטאות הפוליטית שנאמרת בשמינו תוך שמירה על שיח חיובי ונחרץ."

ד״ר מוחמד אלנבארי, ראש המועצה המקומית חורה 2018-2005:

״אל תגידו שהממשלה והרשויות לא עוזרות. קומו, צאו מהקופסה ותנקטו פעולות כדי לשפר את המצב שלכם כאן בדרום. היו חלק מהשינוי המיוחל. אני מאמין בשותפות, ב-95 אחוזים מהנושאים יש הסכמות בין בני אדם והם מתעקשים להתמקד בשאר. שים את הקונפליקט בצד".