מעבר לדמיון הליברלי

פורום מעבר לדמיון הליברלי הוקם בשנת 2021, בשותפות עם מכון ון ליר בירושלים, והוא למעשה קהילה רעיונית העוסקת באתגר החיים המשותפים המבקש לבחון את הפוליטיקה והסוציולוגיה בישראל, מעבר לדמיון הליברלי והשמרני. הקהילה שואפת להרחיב את הדמיון הפוליטי ולהעמיק את התשתית הרעיונית ואת המרחב הפרשני הפוסט-ליברלי בישראל, ומקיימת בכל שנה ארבעה מפגשים בשנה בנושאים שונים, על הציר שבין התיאורטי לפוליטי.

הקהילה מקיימת הן דיונים "סגורים" והן סיורים בשטח ומפגשים בלתי אמצעיים עם קהילות שונות, למטרת לימוד מעמיק ומחקר. בסופו של יום אנו שואפים לפתוח אפיקים חדשים לחשיבה ולפעולה בפוליטיקה, באקדמיה ובחברה הישראלית, כאלה שישענו על הסכמות רחבות, קבלה וכבוד.

מפגש 1 | 10.12.2021

פופוליזם

מפגש 2 | 11.3.2022

בעין הסערה: משפחה ומגדר בזמן הזה – פערים בין עמדות שמרניות לבין עמדות ליברליות, מושג ה"תלות" לעומת "עצמאות" והמרחק ביניהם והאתגרים הצפויים לטובת שמירה על האיזון העדין בין התפיסות השונות של מוסד המשפחה. 

מפגש 3 | 8.6.2022

סיור לגוש עציון – ביקור במרכז "שורשים-ג'ודור", יוזמה מקומית משותפת של פלסטינאים ויהודים אשר מטפחים יחסי שכנות ומקיימים ביחד הרצאות ומפגשי לימוד. בהמשך: קבוצות עבודה לכתיבת לקסיקון "השלום מעבר לקופסה הליברלית".

מפגש 4 | 30.10.2022

גזענות מבנית ואחריות המיעוט – בהשתתפות הסופר והעיתונאי נזיר מג'לי, שדיבר על ספרו החדש "האחריות של המיעוט"; ד"ר עמאר איאד, האימאם של כפר קאסם; ומנוסייבה עיסא, מייסדת תנועת הנשים של התנועה האסלאמית.