איכה יוצרים שיחה? אירוע מיוחד לרגל ט' באב

אלפים הגיעו בערב ט' באב ה'תשע"ז לכיכר ציון בירושלים כדי להשתתף בערב המרגש איכה יוצרים שיחה? מחלוקת בונה חברה– אירוע בהובלת התנועה הירושלמית ו"דרך שירה בנקי" ובהשתתפות מכון שחרית. במהלך הערב התקיימו מספר מעגלי שיחה, בהם גם השתתפו אנשי שחרית.

ד"ר אילון שוורץ, ראש המכון, הוביל מעגל יחד עם הרב בני לאו, ויחד ניסו לפצח את הדרך לטוב משותף. הרב בצלאל כהן, יו"ר הוועד המנהל של שחרית, השתתף במעגל עם ד"ר תומר פרסיקו, ושוחח על המשבר בחברה החרדית ופערי הדורות בה.

תהלה פרידמן, עמיתת שחרית, כתבה בעקבות האירוע:

"אלפים באו לכיכר ציון. קראו יחד איכה בניגון אשכנזי וחלבי ואחר כך ישבו במעגלים ודיברו. לרבים מהם היתה זו הפעם הראשונה שקראו איכה. לרבים אחרים, כמוני, היתה זו הפעם הראשונה לעשות את זה מחוץ לבית הכנסת.

היו חרדים. היו חילונים היו דתיים היו מסורתיים היו ירושלמים. (והיו גם תל אביבים).

אפשר להיות צינים לגבי המעגלים הללו וההשפעה שלהם ואפשר להיזכר בערב הראשון לשבעה הציבורית שעשינו לשירה בנקי. כשבאנו שלושה אנשים עם מחצלת. ולא ידענו מה בדיוק ולשם מה.

"במקלי עברתי את הירדן. עתה הייתי לשני מחנות."

ולהתרגש.
ולדעת שבדיוק לשם כך הקמנו את התנועה הירושלמית. כדי שזו תהיה ירושלים. שחוברה לה ושמחברת. אבל גם בכל שנה, בלילה אחרי איכה, אנחנו עולים להר הזיתים. שם בטיילת, מתחת לאינטרקונטיננטל, אפשר לראות את הר הבית מקרוב ממש.

הלילה, לראשונה אחרי שנים ארוכות, לא הלכנו. פחדנו.
עוד לא שלם. עוד לא הגענו…"

עוד, בין המשתתפים:

יובי תשומה כץ, חברת הוועד המנהל של שחרית, מנכלי"ת עמותת "חברים בטבע" וממייסדות הגרעינים הקהילתיים ליוצאי העדה האתיופית, אשר הובילה מעגל עם הפעיל החברתי ראובן אברג'ל, שעסק באפלייה עדתית.

גלי סמבירא, ראשת תכנית ה-120, ושרה העצני הכהן, עסקו בתפקידה של האקדמיה בשינוי חברתי.

חברי ה-120 של שחרית: זהורית שורק, פעילה חברתית דתיה ולסבית ושמואל דרילמן, פעיל חרדי, ששוחחו על קיום מצעד הגאווה בירושלים.

ואביגיל קרסלינקי, פעילה חרדית וחברת ה-120 גם כן, הובילה מעגל שיח יחד עם מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל.

ובינתיים:
גם בתל אביב, התקיים מפגש מיוחד, כשאנשי קבוצת "לוחמים לשלום" נפגשו לשיח עם אנשי ימין על שנאה ואהבה בישראל.

ט' באב ה'תשע"ז –
אנחנו אופטימיים. #טוב_משותף