אירוע לציון יום הזיכרון והמודעות לחטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן

מכון שחרית בשיתוף עמותת עמר"ם, ציין את יום הזיכרון והמודעות לפרשת חטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן, באירוע מיוחד שנערך ב-21 ביוני 2015. למעלה מ-100 משתתפים ומשתתפות התכנסו בתל אביב כדי לשמוע את העדויות של בני המשפחות, ולחשוב ביחד על הצעד הבא בהתמודדות עם הנושא. יעל גולן, סמנכ"לית מכון שחרית, ונכדתה של אג'ני משען ז"ל שבנה התינוק רפאל, נחטף זמן קצר לאחר שעלתה לארץ מסוריה, פתחה את האירוע ודיברה  על החשיבות שבהשמעת קולות המשפחות, ועל הצורך בהכרה ממסדית בעוול ובהכנסת הפרשה לספרי הלימוד – בדרך לתיקון המיוחל.

בני משפחות הילדים החטופים, שיתפו בסיפורים האישיים והכואבים שלהם. אחת הדוברות הבולטות, הגב' מדלן אליהו, סיפרה על בנה מאירי, שנלקח ממנה זמן קצר לאחר שעלתה לישראל. "יש לי תחושה שהוא עדיין חי", אמרה. קארן שופן  תיארה את סיפורם של סבה וסבתה, שבנם הבכור ציון נחטף לאחר העלייה מתימן; אלי בוארון, סיפר על אחיו הגדול שנלקח מהוריו לאחר שעלו לישראל מלוב; יפת בשארי, שיתף  בסיפורו של אחיו שנחטף והוחזר לאחר מאמצים של אביו; ועליזה גולן, אחותו של רפאל, שנלקח מהוריו בהיותו תינוק, דיברה על שיתוף הפעולה של הממסד בפרשה.

באירוע שהנחתה יעל גידניאן, מנהלת תכנית 120 במכון שחרית, השתתפו גם נעמה קטיעי, ממייסדות עמר"ם, שהציגה סקירה של הפרשה; אבנר פרחי, עיתונאי שעסק בפרשה וערך סדרת כתבות בנושא; ואלכס פז גולדמן, מחבר מחבר ספר הנוער על הפרשה "תעלומת העיניים הכחולות שחורות".

לצפייה באירוע המלא – לחצו כאן.

erev01 erev1 erev2 erev11